Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
27-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2024
DROGI I AUTOSTRADY
Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17
fot. Dessmi (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0Droga ekspresowa S17 w województwie lubelskim
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones na realizację w systemie “projektuj i buduj” ponad 16-kilometrowego odcinka Piaski – Łopiennik na drodze ekspresowej S17. Wartość kontraktu opiewa na 810 mln zł.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w czerwcu, oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones została uznana za najbardziej korzystną w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S17 na fragmencie łączącym Piaski i Łopiennik w województwie lubelskim. Wcześniej w przetargu wybrana została znacznie tańsza oferta, którą złożył Intercor (druga najtańsza), jednak na skutek odwołań złożonych przez inne podmioty Krajowa Izba Odwoławcza zobowiązała Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do ponownej oceny ofert. W tym miejscu warto dodać, że konkurencja była początkowo bardzo duża – w przetargu oferty złożyło aż 11 podmiotów. Ostatecznie tylko 5 z nich przedłużyło ich ważność.

– Cieszymy się, że jako wykonawca kontraktu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik będziemy mogli kolejny raz przyczynić się do rozwoju infrastruktury drogowej w województwie lubelskim. Krótka chwila na radość z sukcesu i przystępujemy do dalszej pracy – komentował ostateczny wybór oferty konsorcjum Rafał Kański, dyrektor generalny Aldesa Construcciones Polska. Na początku września zakończyła się kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, co otworzyło możliwość podpisania przez GDDKiA umowy z wykonawcą, które miało miejsce dzisiaj. Jej wartość opiewa na 810 mln zł. Oznacza to, że GDDKiA będzie musiała nieco dopłacić – budżet zamawiającego na realizację zadania został określony na niespełna 789 mln zł.

Nowy odcinek, liczący ponad 16 kilometrów długości, będzie miał swój początek na węźle Piaski Wschód, natomiast jego zakończenie przewidziano w rejonie miejscowości Łopiennik Nadrzeczny. Trasa będzie przebiegała po nowym śladzie wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji powstaną trzy nowe węzły drogowe – Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. Istniejący węzeł Piaski Wschód, na którym połączą się drogi ekspresowe S12 i S17, zostanie rozbudowany. Powstanie także szereg obiektów inżynieryjnych, w tym estakady nad rzekami Giełczewka i Marianka. Inwestycja obejmie oczywiście również zabudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, czy różnego rodzaju przejść dla zwierząt.

Wykonawca będzie miał na realizację zadania 41 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy, przy czym w fazie robót budowlanych nie zostaną uwzględnione sezony zimowe. Złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do wojewody lubelskiego powinno nastąpić na przełomie września i października 2025 roku. Oprócz opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania robót budowlanych do zadań wykonawcy będzie należało uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji, które umożliwią przekazanie nowej trasy kierowcom.

Odcinek Piaski – Łopiennik stanowi fragment drogi ekspresowej S17 pomiędzy Piaskami a granicą polsko-ukraińską w Hrebennem przez Krasnystaw, Zamość i Tomaszów Lubelski. Fragment ten jest realizowany na trzech odcinkach na południowy wschód od Zamościa. Mają one zostać oddane do użytku w 2026 roku latem. Podpisano także umowę na realizację odcinka Izbica – Zamość Sitaniec, który zostanie udostępniony kierowcom 2 lata później. GDDKiA dysponuje także decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Łopiennik – Krasnystaw Północ oraz dla obwodnicy Zamościa. Wobec tego można spodziewać się ogłoszenia przetargów na ich realizację w najbliższym czasie. Wówczas trasę z Warszawy do granicy polsko-ukraińskiej wyłącznie drogą szybkiego ruchu będzie można pokonać jeszcze w tej dekadzie.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Węgrzy przejęli firmę Mota-Engil. Będzie zmiana nazwy

Biznes i przemysł

Węgrzy przejęli firmę Mota-Engil. Będzie zmiana nazwy

Redakcja 27 września 2024

Małopolska. Aż 13 ofert w przetargu na budowę węzła w Wieliczce

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11

Drogi i autostrady

Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11

Mikołaj Kobryński 25 września 2024

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Mikołaj Kobryński 05 września 2024

Jest umowa na projekt nowej drogi krajowej Knyszyn – Korycin

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Węgrzy przejęli firmę Mota-Engil. Będzie zmiana nazwy

Biznes i przemysł

Węgrzy przejęli firmę Mota-Engil. Będzie zmiana nazwy

Redakcja 27 września 2024

Małopolska. Aż 13 ofert w przetargu na budowę węzła w Wieliczce

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11

Drogi i autostrady

Ruszają przetargi na kolejny fragment drogi ekspresowej S11

Mikołaj Kobryński 25 września 2024

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S19 oddany do użytku

Mikołaj Kobryński 05 września 2024

Jest umowa na projekt nowej drogi krajowej Knyszyn – Korycin

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5